02 juli 2003

Vanuit het grootste winkelcentrum van Noord Brazilië kan ik in de InternetNOW corner iets in mijn weblog schrijven. Ik ben goed aangekomen in dit mooie land. De vlucht in het gips viel mee en Rio is zo'n leuke stad dat je al snel je handicap vergeet. Vooral als je door heel aardige mensen met de auto wordt gehaald en veel de taxi neemt. In de stad zelf was het weer het feest van de herkenning. Wat een geweldig oort is het toch. Naast heel leuk familiebezoek in een verre buitenwijk heb ik natuurlijk genoten van zien van de zee, de sporters, de wandelaar en al het ander wat bewoog. Met de auto heb ik ook npg een trip gemaakt in de bergen. Echt leuk als je hoogtevrees hebt..... Uiteindelijk toch een goede ervaring.
Inmoddels zijn we twee dagen in Olinda, een mooi oud stadje vlak bij Recife. Pijnlijk detail is dat de Nederlanders het een paar eeuwen geleden voldig hebben platgebrand.
Via de webmail heb ik gehoord dat er gigantisch op welzijn en waarschijnlijk ook op het NIZW wordt bezuinigd maar ook dat het project de Multiculturele buurt subsidie krijgt van het Oranje Fonds. In het laatste zit muziek!

Geen opmerkingen: