07 maart 2004

Multiculturele buurt

Het vervolgproject de Multiculturele buurt begint echt heel goed op stoom te komen. De eerste beslissingen over projecten zijn genomen. Er zitten echt hele leuke bij. Anderen zijn minder spectaculair maar zijn wel erg nuttig in de context van de locale welzijnsinsteling. De opzet voor de ondersteuning, coaching en projectleiding is in grote lijnen klaar. Het wordt nog even de vraag hoe het wordt georganiseerd maar dat is eigenlijk nog maar een klein probleem. Waarschijnlijk ga ik de projectleiding doen en daar heb ik veel zin in. Vanaf 1 september gaat het echt van start. De komende maanden is het zorgvuldig voorbereiden en de puntjes op de "ie" zetten. Het is een project dat hout snijdt en een flinke impuls aan het meer en beter multicultureel werken van welzijnsinstellingen gaat geven.

Ik ben geinterviewd over het onderwerp multicuturle samenleving. Een keer voor de gemeente Nijmegen over de rol van welzijn in concentratiewijken en een keer door het blad zorg + welzijn. Ik ben benieuwd naar de reacties. Ik ben nogal kritisch geweest maar hopenlijk komt wel over dat ik ook veel positiefs zie.

Geen opmerkingen: