15 mei 2004

Prachtig citaat

"Vrouwen zijn wonderlijke wezens. Ze worden niet verliefd op een man zoals hij is, maar op de man die zij denken van hem te kunnen maken. Maar ik ben geen knutselproject. En er is ook niks mis met mij."

Dat citaat uit Vrij Nederland van deze week sprak me erg aan. Het slaat natuurlijk niet op mijn huidige geweldige relatie maar het riep allerlei herinneringen op aan gesprekken met vroegere vriendinnen. Ik ben benieuwd of de lezers van mijn weblog het ook herkennen, al dan niet met het omdraaien van de mannelijke met de vrouwelijke rol. Ik ben trouwens erg benieuwd wie het helemaal niet herkend.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is een aardig citaat. Ik zal het eens met mijn vriendin bespreken :)

Anoniem zei

Het citaat staat me wel aan. Ligt er een beetje aan hoe sterk de vrouw is (ik ben een man) of je in het citaat blijft geloven of niet. Ik vind dat er niks met mij mis is, ik ben altijd open en eerlijk geweest over wie ik ben en wat ik doe of niet doe. Toch blijkt dat er nu meer van mij verwacht wordt. Of ik nu een knutselproject wordt of niet, dat moet nog blijken. De lijm is in ieder geval al uit de kast...