30 juni 2012

Einde van een tijdperk

Vanaf 1 juli stop ik met al mijn websites. Ik blijf wel actief met social media zoals facebook (harry.mertens) en twitter (@paco54) en ga weer eens wat meer schrijven op deze weblog die ik al sinds mensenheugenis maak met Blogger. Misschien start ik ook een Engelstalige blog in WordPress.

Ik hoor bij de allereerste groep die het internet ontdekte. In mijn woning op de Madurastraat in de Indische buurt stond in Apricot en een heel duur modem met een hele lage snelheid .... :) Het was een poort naar de wereld. Ik droomde van de mogelijkheid contacten te hebben met mensen in allerlei landen en had totaal geen idee dat het nog veel verder zou gaan dan in mijn stoutste dromen dacht.


Ik heb vele jaren genoten van het maken van de sites. Het was een ontzettend interessante en enerverende zoektocht. Met steun van mijn maatje Ton heb ik vele hobbels genomen. Ik zal nooit vergeten dat mijn sites waren gehackt en hij vanuit Spanje mijn pure paniek tot bedaren wist te brengen en de sites weer draaiende kreeg. Met de digitale held Mellouki deelde ik de passie voor het delen van informatie en het plezier om dingen te ontdekken op het world wide web.


Het waren prachtige tijden maar de tijden veranderen.  Zo'n 10 jaar geleden wat het nog erg cool om een eigen site te hebben. Nu nemen mensen nog maar zelden de moeite om zo'n site te bezoeken. LinkedIn, facebook, hyves en twitter hebben het stokje overgenomen. 


Met heel veel peziger kijk ik terug op de sites over Flaubert, BrazilieNet en niet te vergeten de site over hondenpoep die mij haast 'wereldberoemd in Nederland' maakte. Op de site van MOVISIE is nog steeds Kleurrijk Welzijn te zien die ik ooit in Joomla maakte en die tot heel veel moois heeft geleid. 
Binnenkort verschijnt de site over Flaubert in een nieuw jasje, gemaakt door een nieuwe webmaster en met een nieuwe url (www.flaubert.nl). Sommige dingen gaan dus gewoon door.

Geen opmerkingen: