11 februari 2006

De aanhouder wint....

Een paar weken geleden schreef ik op de website over het complex waar ik woon het volgende: "Eens is het geduld op. Al zo'n jaar of vijf word ik aan het lijntje gehouden over het herstel van een verrotte erker. Het hout is zo slecht dat schilderen aan de binnenkant net zoiets is als water naar de zee dragen. Ik ben vriendelijk geweest, boos, verdrietig, heb gebeld, geschreven en veel gebeld maar zonder resultaat. Het jammer dat je niet afvalt door van het kastje naar de muur te lopen en weer terug want dan zou ik nu superslank zijn. Ik ben het zat en ga nu op een ander manier aan de slag. Misschien helpt het als ik huurverlaging ga aanvragen wegens nalatigheid van de verhuurder. Wie heeft daar ervaringen mee?"


Op de een af andere manier kwam alles in een stroomversnelling. Ik kreeg een paar reacties en raakte met op de nieuwjaarsreceptie met verschillende mensen in gesprek. Ik was helemaal klaar om naar de huurcommissie te stappen. Daarvoor vlooide ik mijn hele dossier daarvoor uit en werd steeds bozer.

Maar het goede nieuws komt altijd beter laat dan nooit. Het lijkt erop dat het nu toch werkelijk eind goed al goed wordt. De Merwede Group B.V. heeft er echt werk van gemaakt en aannemer Grijzenhout gaat de erker herstellen. De verwachting is dat de aannemer over twee maanden een nieuw kozijn gaat plaatsen. Als het klaar is meld ik dat natuurlijk ook op deze weblog.

Geen opmerkingen: