11 februari 2006

Ondergedompeld in de Braziliaanse cultuur

Gisteren was ik op uitnodiging van Braziliaanse ambassade in de Brazilaaanse Residentie in Wassenaar. Er was een leuk concert met Braziliaanse klassieke muziek gespeeld door de zangeres Rosenete Eberhardt en de gitarist Marcus Llerena.

De muziek was uit verschillende tijden en vaak gebaseerd op folklore. De ambience was geweldig, een prachtig chique gebouw waar de grandeur vanaf druipt en waar alles klopt. De ontvangst door de vriendelijke ambassadeur en een geestige en heel interessante culturele attaché was een bijzondere ervaring. Mariângela werd uitvoerig gefeliciteerd met de website Brazilië punt net.

Eergisteren was ik in het Corzo Theater in Den Haag voor de interessante voorstelling Morgenster van Eduardo de Paiva Souza. Vorig jaar zag ik zijn vorige productie Angel in het Vondelpark. Die voorstelling werd door de selectiecommissie van de Nederlandse Dansdagen verkozen tot één van de hoogtepunten van het seizoen 04-05. Ik vind hem heel interessant en ook heel goed maar de voorstellingen raken mij toch niet echt. Gisteren stond er in het NRC een recentie waar ik me erg in kan vinden. De kop dekt deze keer de lading: "Briljant poppenspel Duda Paiva mist regie"
Toch zeker gaan kijken hoor! de speellijst zal ik vandaag in de culturele agenda van Brazilie punt Net zetten.

Geen opmerkingen: