19 september 2007

Het culturele leven

De afgelopen weken heb ik me samen volop in het culturele leven gestort. Zo werd in gespot in de Witte de Wit Straat in Rotterdam waar tijdens de open havendagen erg leuke voorstellingen werden gespeeld.



Daarnaast was ik veel te zien op Cine Brasil, een erg leuk filmfestival in het Tropentheater in Amsterdam.



Ik zag daar o.a. de film 'The Year my Parents Went on Vacation'. De film komt binnenkort in de bioscoop en is een echte aanrader.

Speelfilm/2006/35mm/104min/Regie: Cao Hamburger/met: o.a. Michel Joelsas; Germano Haiut; Paulo Autran; Daniela Piepszyk; Simone Spoladore; Caio Blat; Liliana Castro
Mauro wordt in 1970 door zijn vader en moeder afgezet bij zijn opa in een Joodse buurt van Rio. Terwijl heel het land in de ban is van het WK voetbal, moet Mauro alleen zien te overleven. Waar zijn ouders naar toe zijn en wanneer ze terugkomen, weet hij niet. De oude Shlomo schiet hem tegen wil en dank te hulp.

Natuurlijk heb ik ook nog de El Hema winkel bezocht van Mediamatic. Daar heb ik ook nog een paar veel te dure T-shirts gekocht die als collectors item in de toekomst nog geld waard zullen worden. De winkel is wel echt heel grappig!

Geen opmerkingen: