07 april 2006

Gouden tip

Voor de wat ouderen onder ons heb ik een gouden tip. Ga eens uit eten met iemand eten die je zo’n 35 jaar niet gezien hebt. Gisteren zat ik aan tafel met een van mijn allereerste vriendinnen. Voor haar was ik haar eerste vriendje. Ik was toen 16 en zij pas veertien. Inmiddels is ze gelukkig getrouwd en heeft ze twee leuke kinderen. Zij heeft een veel beter geheugen dan ik en dat leverde een geweldige anekdote op.
Ze had me op de een of andere manier laten weten dat ze geen vaste verkering meer met me wilde. Ik heb haar toen een brief geschreven waaruit blijkt dat ik al veel eerder dan ik besefte een echt gevoel voor drama bezit. De lange brief eindigde met de opmerking dat ik “nu wel in het klooster zou gaan”. Heel bijzonder voor zo’n ongelovige als ik ben. Ik ben in elk geval voor een keer echt blij dat ik mijn woord niet gestand heb gedaan …….
Ook herinnerde zij mij eraan dat ik naar haar ouders was gegaan om te vragen of ze met mij mee naar de film mocht om mijn zeventiende verjaardag te vieren. De goede mensen waren zo verrast dat zij toestemming gaven voor iets wat ze normaal nooit goed zouden vinden.
Ik garandeer niet dat elk gesprek met iemand uit het verleden zo leuk is als ons gesprek maar ik zou zeggen: neem eens een gokje als de gelegenheid zich voordoet.

For the record: zonder mijn persoonlijke website en/of weblog had ze me waarschijnlijk nooit gevonden en had ze zeker geen contact met me gezocht.

Geen opmerkingen: