05 juli 2005

Naar het platteland

Jacarezinho is een plattelandsstadje van zo´n 30.000 inwoners. Het is er erg landelijk en ik heb gisteren laarzen gekocht die bij zo´n staje horen. Vanmorgen ben ik naar wat ze hier een kleine boerderij noemen geweest. Voor onze begrippen hebben ze een heel groot stuk land. Ze hebben er heel verschillende soorten koeien. Het leven is hier zo ongelofelijk anders, Jean Paul, een neefje van Angi, heeft ons veel laten zien. Hij is echt trots op de boederij en als aankomend dierenarts weet hij er ook veel van. Natuurlijk heb ik ook mijn nieuwe verrekijker die alles 10 keer dichterbij haalt uitgeprobeerd. Met veel succes kan ik zeggen. Ik heb prachtige vogels gezien en het leek wel of ze vlak bij zaten. Het was echt genieten.

Het weer is omgeslagen en de komende dagen zal het zelf koud zijn.... Dat zal de pret echter niet drukken. Morgen gaan we om een uur of 23:00 naar Curitiba. Daar is veel te doen en wachten ook weer de nodige familieleden en vrienden.

3 opmerkingen:

Mellouki Cadat-Lampe zei

Ik ben benieuwd naar wat zo anders is. Bedoel je t.a.v. het Braziliaanse stedelijk gebied of bedoel je in relatie tot je ervaringen met het Nederlandse landelijk gebied?

Harry Mertens zei

Het platteland hier is veel rustiger en véél minder geindustrialiseerd. Hoewel er ook nieuwe technieken worden gebruikt maakt het toch een veel harmonieusere indruk. Het zijn ook nog wat meer familiebedrijven. Op deze boerderij hebben ze trouwens wel zaad van Nederlandse stieren om de productie van het melkvee te verhogen. Als je naar de fruitbomen om de boederijen kijkt zie echt allerlei fruit zoals mango´s, papaya´s, sinasappelen, limoemtjes en nog veel meer.

Anoniem zei

Harry pas maar op met die fantastische verrekijker, je kent de film Blow Up toch nog wel.

Groetjes Theo